Većina banaka i e-commerce trgovaca u Srbiji su već implementirali 3-D Secure proces kako bi zaštitili Vas, korisnike kartica, od neautorizovane upotrebe vaših kartica za plaćanje online. 3-D Secure zahteva od Vas da se autentifikujete pri plaćanju preko interneta i čime se smanjuje rizik od zloupotrebe Vaše kartice.

ŠTA JE 3-D SECURE?

3-D SECURE (često ćete ga pronaći i kao Verified by Visa, MasterCard SecureCode ili American Express SafeKey©) predstavlja servis za autentifikaciju kartica, koji isključivo ovlašćenom korisniku kartice dozvoljava njeno korišćenje.
Autentifikacija korisnika se vrši kroz unos jednokratnog ili ranije dobijenog PIN-a što pomaže Vašoj banci da zna da ste baš Vi osoba koja kupuje.

Vrlo je verovatno da je Vaša banka već prijavila Vašu karticu za ovaj servis. U suprotnom, može se desiti da Vaša banka prilikom prvog pokušaja plaćanja karticom od Vas zatraži da se registrujete za 3-D Secure.

KAKO SE VRŠI PLAĆANJE ONLINE UZ 3-D SECURE USLUGU?

Ukoliko je Vaša kartica već registrovana za 3-D Secure, tokom plaćanja će Vam biti prikazan dodatni ekran u kome će od Vas biti zatraženo da unesete jednokratnu lozinku (OTP) ili PIN. Jednokratna lozinka će Vam biti poslata na broj mobilnog telefona koji je poznat Vašoj banci. Za razliku od toga PIN predstavlja fiksnu lozinku koju ste sami izabrali kada ste se registrovali za 3-D Secure ili lozinka koju Vam je banka dala prilikom uručenja kartice. Jednostavno unesite jedinstvenu lozinku/PIN u za to predviđen prostor i nastavite proces.

Ukoliko je  prvi put da plaćate karticom na internetu ili u slučaju da nemate jedinstvenu lozinku / PIN za datu karticu, biće Vam prikazan ekran sa opcijom da registrujete karticu za 3-D Secure servis. Pratite dato uputstvo i kompletirajte proces registracije. Zapamtite, u Vašem interesu je da se registrujete i budete bezbedni pri internet plaćanjima.

KOLIKO ME KOŠTA 3-D SECURE SERVIS?

Vas kao korisnika kartice ne košta apsolutno ništa. Visa, MasterCard i banke pokrivaju sve troškove kao i slanje SMS poruka sa jednokratnom lozinkom.

ŠTA JE PREDNOST 3-D SECURE SERVISA?

Online kupovina je i sada veoma bezbedna uz primenu najvišeg nivoa bezbednosnih standarda i uz enkripciju podataka. 3-D Secure predstavlja dodatni nivo bezbednosti jer se njime Vaša kartica dodatno đtiti od neautorizovanog korišćenja. Uz 3-D Secure možete kupovati na internetu uz maksimalno uverenje da je Vaša kartica zaštićena tokom celog procesa.

KAKO DA SE PRIJAVIM ZA 3-D SECURE?

Svaka banka u Srbiji ima svoje procedure. Dok kod većine banaka svaka nova kartica je automatski prijavljena za 3-D Secure, kod drugih je potrebno da korisnik kartice to sam inicira. Predlažemo da kontaktirate svoju banku i proverite da li su Vaše kartice registrovane za 3-D Secure i ukoliko nisu, zatražite banci da Vam objasni svoje procedure za registraciju.

DA LI SVI ONLINE TRGOVCI U SRBIJI KORISTE 3-D SECURE?

Visa, MasterCard i većina banaka u Srbiji zahtevaju od svojih online trgovaca da implementiraju 3-D Secure pre nego dobiju dozvolu da započnu naplatu karticama na internetu. Ovo je verujemo dobra praksa. Istina da sam proces plaćanja traje nekoliko sekundi duže, ali zato omogućava snažnu zaštitu internet plaćanja karticama.

REGISTROVAO SAM I AKTIVIRAO SVOJU KARTICU ZA 3-D SECURE. ŠTA SE DOGAĐA PRILIKOM PRVE KUPOVINE ONLINE?

Nakon izbora plaćanja karticom, biće Vam zatraženo da unesete detalje svoje platne kartice. Banka koja je izdala Vašu karticu će zatim zahtevati da verifikujete da ste to zaista Vi, tako što će tražiti da unesete odgovarajuću jednokratnu lozinku / PIN.

ŠTA UKOLIKO NE ŽELIM DA AKTIVIRAM SVOJU KARTICU ZA 3-D SECURE?

Ukoliko Vaša platna kartica nije registrovana za 3-D Secure može se desiti da Vaša banka neće dozvoliti da izvršite plaćanje na internetu.

MOJA KARTICA JE BLOKIRANA. KAKO DA REAKTIVIRAM SVOJU KARTICU ZA 3-D SECURE?

Ovo, pre svega zavisi od Vaše banke. Međutim, u većini slučajeva banka „zaključava“ Vašu karticu nakon tri bezuspešna pokušaja unosa lozinke/PIN-a. Ovo predstavlja bezbednosni mehanizam u cilju suzbijanja prevara. Ukoliko se ovako nešto dogodi, kontaktirajte službu podrške Vaše banke, čiji telefon možete pronaći na pozadini Vaše kartice.

ŠTA DA RADIM UKOLIKO POSUMNJAM NA TO DA JE MOJA KARTICA ZLOUPOTREBLJENA?

U ovakvom slučaju, predlažemo da odmah pozovete svoju banku i zatražite im da blokiraju karticu. Kada je kartica blokirana, njom više neće biti moguće vršiti plaćanja niti je koristiti za podizanje novca sa bankomata.

SAVETI ZA BOLJE ISKUSTVO 3-D SECURE KUPOVINE

  • Pripremite karticu kojom planirate da plaćate.
  • Potrudite se da telefon čiji broj je prijavljen u Vašoj banci bude blizu Vas, kako bi mogli da pročitate SMS sa jednokratnom lozinkom koju šalje Vaša banka. Ukoliko Vam je banka dala statičnu lozinku/PIN proverite da li je znate.
  • Nakon unosa PIN-a/Lozinke, sistemu može biti potrebno par sekundi da Vas autentifikuje. To je normalna procedura – ne mojte zatvarati svoj pretraživač.
  • Ukoliko Vam se prikaže poruka o grešci, pročitajte poruku na ekranu. Ukoliko ste uneli pogrešan PIN/Lozinku, biće Vam dozvoljeno da ponovite pokušaj unosa. Mada izuzetno retko, moguće je da razlog za odbijanje bude i neki drugi problem. Zato predlažemo da pažljivo pročitate instrukcije na ekranu ili da kontaktirate svoju banku kako bi Vam ona pomogla.

IMAM JOŠ NEKA PITANJA U VEZI 3-D SECURE NA KOJA NISAM PRONAŠAO ODGOVOR U OVOM TEKSTU?

Ukoliko imate pitanja vezana za proces 3-D Secure plaćanja, molimo Vas da kntaktirate svoju Banku i zatražite asistenciju.

Related Articles