Iako je internet prodaja veoma profitabilna grana industrije, to ne znači da je lako prodavati preko interneta. Postoji ogromna konkurencija i zato vaš sajt mora biti zaista dobar da bi bili uspešni. Primarni cilj vašeg sajta jeste da privuče maksimalan broj kupaca i uveća broj ostvarenih prodaja. Alli to se neće desiti ukoliko na sajtu napravite greške koje prosečnog internet kupca nerviraju.
Od klasične greške stavljanja pogrešne slike pored proizvoda, pa sve do prekomplikovanog načina plaćanja i bespotrebnih popup prozora – svaka greška na vašem ecommerce sajtu će vas koštati gubljenja kupaca i istovremeno gubljenja novca. Zato predlažemo da zajedno prođemo kroz listu klasičnih grešaka da bi naučili kako da ih izbegnemo.
Recimo da imate sajt sa najboljim proizvodima sa odličnim slikama proizvoda. Ali šta ako vaši opisi proizvoda nisu dovoljno informativni za prosečnog kupca? Kupci često nemaju drugog načina da saznaju detalje o samom proizvodu, i ovakva greška će obeshrabriti kupca i verovatno ga naterati da razmisli o odustajanju.
Svi smo videli velik broj sajtova na kojima pored proizvoda stoji opis nekog drugog proizvoda ili još gore, ne stoji nikakav opis. Ako postavimo sebe u poziciju kupca, razmislimo, da li bi mi izvršili kupovinu na sajtu ako nismo dobili odgovarajuću informaciju o proizvodu ? Verujem da ćemo doći do istog zaključka.
Rešenje je da se ozbiljno poradi na preciznom i sveobuhvatnom opisu proizvoda, a ovo će dovesti do povećane prodaje. Ne brinite, podatke o proizvodima ćete vrlo lako nabaviti direktno od proizvođača, i to vam neće iziskivati mnogo uloženog truda.
Zamislite scenario gde internet kupac uredno primeni sve filtere prilikom pregleda vaše online prodavnice, a onda, kada pronađe proizvod koji želi da kupi, uvidi da tog proizvoda nema na stanju. Sigurni smo, ovo se desilo svima nama. Upravo kod onih proizvoda koje smo baš želeli , iskoči nam stranica koja kaže : “Žao nam je, proizvoda nema trenutno na stanju”. Šta radimo u takvoj situaciji? Najčešće ljuti napuštamo sajt i prelazimo na drugi konkurentski sajt. Realno, niko ne želi da čeka da se proizvod pojavi na stanju kako bi ga tada kupio. Naravno, vi ne želite da se ovo događa na vašem sajtu.
Po pravilu, ako bilo koji proizvod nemate na stanju, nemojte ga pokazivati na sajtu, u rezulatima pretraga. Alternativno dodajte jasan znak “nije na stanju” umesto slike proizvoda, kako bi kupac to video već prilikom pretrage. Međutim, ako i dalje želite da prikažete sve proizvode, tako da krajnji korisnici mogu da ih smeste u svoju listu želja, možete opciono prikazati i proizvode kojih nema na zalihama tako što će u filteru pretrage postojati opcija ‘Uključi proizvode kojih nema na stanju”.
Ništa, ponavljamo, ništa ne povećava stopu odustajanja od kupovine na Vašem sajtu od obmanjivanja korisnika prikazivanjem pogrešnih ili loših fotografija proizvoda. Razumljivo je da su boje nekih proizvoda na sajtu možda neće u potpunosti poklapati sa njihovom pravom bojom, ali postaviti pogrešnu sliku uz neki proizvod neće naići na odobravanje ni kod najtolerantnijih internet kupaca.
Dakle ako je u pitanju “Plava i zelena haljina” tada zaista ne bi bilo odgovarajuće da se na slici bude prikazana crvena i žuta! Ili ukoliko je u pitanju “Plastični bokal za vodu”, onda na slici ne bi trebalo pokazati metalni kanister. Nemojte ovakve stvari smatrati tehničkim greškama, već ozbiljnim problemima na čijem ispravljanju treba hitno raditi, ukoliko ne želite da se broj odustajanja na vašem sajtu poveća.
Kada je u pitanju veličina fotografije proizvoda, odaberite veće fotografije, idealno slikano iz više uglova, kako bi posmatrač imao što potpuniju sliku proizvoda. Ako koristite manje slike, onda primenite funkciju Zoom.
Značajan broj kupaca koji posećuje vaš sajt koristi mobilne uređaje. Prema aktuelnim istraživanjima, 80% korisnika širom sveta koriste svoje mobilne uređaje za obavljanje različitih aktivnosti na Internetu, što uključuje i internet kupovinu. Dakle, to podrazumeva da trebate imati verziju sajta i internet prodavnice optimizovanu za mobilne uređaje. Samo tako svojim korisnicima omogućavate komfornu kupovinu. Primenite minimalističan i intuitivan izgled, lak za navigaciju i tako ćete otvoriti put za vrhunsko iskustvo trgovine za korisnike pametnih telefona i tableta.
Kod online kupovine fokus mora biti na zadovoljavajućem iskustvu za korisnika. Kada konačno pronađu sajt na kojem žele da izvrše kupovinu, korisnici očekuju besprekorno logičan i jednostavan sled koraka. Jedan od načina da ovo postignete je da navigacija na vašem sajtu bude intuitivna. Dizajnirajte je na takav način da se vaši korisnici mogu prebacivati sa jedne na drugu stranu bez mnogo bespotrebnih klikova. Takozvana “breadcrubms” navigacija je postala standard i pokazala se kao vrlo intuitivna za kupce, pre svega zato što jasno otkriva hijerarhiju sajta, smanjuje zbunjivanje, a pomoću nje je vrlo lako vratiti se neke ranije posećene strane. Pored toga, vizuelno je i privlačna. Inkorporirajte je u vaš sajt i sigurni smo, da nećete imati problema sa vašim kupcima.
Ukoliko konstantno pozivate vašeg posetioca da se registruje na vašem sajtu, pravite jednu od najvećih grešaka, čestu na mnogim sajtovima. Neki od sajtova idu tako daleko da zahtevaju da se korisnik registruje ukoliko želi da izvrši kupovinu. Verujte, ovo je jedan od faktora koje kupci smatraju veoma iritirajućim. Jednostavno, kupci ne žele da im uslovljavate kupovinu. Uostalom, često ih mrzi da se registruju samo da bi kupili jedan proizvod. Kupac često nema vremena i želi da izvrši kupovinu odmah, a da se registruje kada bude imao više vremena. Šta god da je razlog, nemojte nikada prisiljavati posetioce da se registruju. Dozvolite im da kupuju bez registracije. Svakako će kupac morati ostaviti svoje kontakt podatke za dostavu proizvoda koji kupuje. Prikupite ih tada. Dajte kupcu razlog da se vrati na sajt i registruje se posle kupovine. Videćete, kupac će to ceniti.
Za Internet prodavnicu, ova poruka je isto što i poruka “404 Not Found” ili “Stranica nije pronađena”. Ovo nikada nemojte pokazivati vašem kupcu. Ovo će ga odbiti od vašeg sajta, možda i zauvek. Umesto toga, predložite alternativne pretrage. Na primer, ukoliko korisnik traži “Zlatu ogrlicu sa crnim priveskom”, a na vašem sajtu nema takvog proizvoda, predložite im drugačiju ogrlicu koju imate na stanju. Postoje mnoga tehnička rešenja koja omoguavaju ovakve automatizovane sugestije. Nemojte biti lenji. Na kraju krajeva, sve ovo vodi ka povećanju prodaje.
Popup ekrani su zastareli i niko više nije njihov ljubitelj. Ne, posetioci ne žele da ispune anketu, da se pretplate na mailing listu. Ne žele da dobiju popust ako to podrazumeva popunjavanje nekih podataka pre toga. Zaista, ovo vam ništa ne donosi, samo daje negativnu sliku o vašem sajtu i o vama kao trgovcu. Dakle, izbegnite popup ekrane na vašem sajtu. Postoje mnogo bolji načini da angažujete vaše korisnike. Ali bombardovati ih popup ekranima definitivno nije jedan od tih načina.
Prema izveštajima koji se mogu pronaći na internetu “trgovci godišnje izgube preko 18 milijardi dolara usled odustajanja od plaćanja”. Zbunjujući ili složen proces plaćanja samo eskalira broj onih koji odustaju na samom kraju kupovine. Sve ovo dovodi do manjih prihoda za trgovce. Kako bi izbegli ove ogromne gubitke, proces plaćanja na vašoj online prodavnici treba biti jedonstavan. Koristite mininalan broj polja koja treba popuniti. Prikažite sve važne informacije na istoj stranici, ako je moguće. Jasno prikažite polje za unos kupona za popust. Nemojte zaboraviti da, po plaćanju, prikažete stranicu sa potvrdom uspešnosti plaćanja koja će prikazati i sve informacije o samoj narudžbini koje bi mogle biti potrebne kupcu.
Vi svakako ne želite da vaš kupac doživi šok kada na samom kraju kupovine vidi informaciju o troškovima transporta robe. Dokazano je da je to jedan od glavnih razloga odustajanja od kupovine neposredno pre samog plaćanja. Ne radite to. Uvek troškove transporta prikažite uz sam proizvod ili još bolje, uključite troškove transporta u cenu proizvoda. Ovo će kupca zaštititi od neprijatnih iznenađenja.
Pored troškova transporta, takođe treba prikazati ostale bitne informacije kao što su politika dostave, povraćaja i zamene robe, telefonski broj podrške itd. Uobičajeno je da su ovi podaci na sajtovima prikazani na dnu stranice. Alternativno, ove podatke možete prikazati u FAQ (često postavljana pitanja) sekciji. Zapamtite, ako klijenti ne vide ove informacije, oni često imaju utisak da se od njih nešto skriva i napuštaju kupovinu uz negativan utisak o vašem sajtu i vašem biznisu. Predlažemo da izbegnete ove greške po svaku cenu.
Ovo su samo neke od najčešćih grešaka koje nerviraju internet kupce. Ako vaš sajt sadrži neke od ovih grešaka, krajnje je vreme da to ispravite. Omogućite vašim korisnicima najbolje iskustvo kupovine, eliminacijom ovakvih ludosti i videćete stalni napredak u svojoj online prodaji.
Author Bio: John Siebert is the President and CEO of Tranquil Blue – Tampa Web Design Company that focuses on all kind of website design, mobile app development and search engine marketing.
Originalni tekst možete pročitati na ecommerce-platforms.com