Baš kao i mnogi drugi internet trgovci, i vi ste uložili novac u online marketing, kreirali ste sadržaj kako bi privukli što veći broj posetilaca ka vašem sajtu, sve u nadi da će to dovesti do povećanog broja prodaja u vašoj internet prodavnici. Nažalost, put ka uspešnim online prodajama je poprilično trnovit. Vrlo često vam može izgledati da radite sve što je potrebno. Lepo vidite da posetioci dodaju proizvode u svoju korpu, ali onda se dešava nešto čudno, kupci odustaju od kupovine pre samog plaćanja. Ništa neuobičajeno. Odustajanje od prodaje je veoma česta pojava. Neke procene kažu da od 5 započetih kupovina, samo 2 se završe. Međutim, postoji nekoliko načina da se ovaj broj poveća.
Cena proizvoda je važan faktor tokom kupovine. Troškovi isporuke bi trebali ući u tu cenu. Kupac će vrlo često na troškove isporuke gledati kao na dodatni trošak proizvoda. To će ga naterati da razmisli i vrlo često odustane od kupovine. Jedan od načina je da ponudite besplatnu isporuku ukoliko kupac potroši određeni iznos ili ukoliko je veran kupac koji ponavlja kupovinu.
Kupci ne vole troškove koji se pojave na kraju procesa kupovine t.j. pre samog plaćanja. Primer takvih troškova je trošak špedicije, PDV-a… Iako možda mislite da je pokazivanje ovih troškova nešto što će uplašiti kupca i naterati ga da ne stavi proizvod u svoju korpu, upravo je suprotno – kupci će se osetiti izmanipulisano i verovatno će odustati od kupovine. Neka svi troškovi budu vidljivi tokom celog procesa kupovine.
Internet kupci nisu poznati po svom strpljenju. Oni žele da izvrše kupovinu brzo i jednostavno. Ukoliko proces traje predugo, vrlo je verovatno da će oni otići. Pokušajte da podelite proces u nekoliko segmenata i uklonite one segmente koji nisu zaista neophodni.
Ne želi svaki kupac da se registruje na vašem sajtu. Terati kupca da se registruje pre nego izvrši plaćanje često neće dobro odjeknuti. Ponudite mu da izvrši plaćanje bez registracije, a podatke o kupcu ćete prikupiti iz forme u kojoj kupac upisuje svoje podatke za dostavu proizvoda.
Ponuditi kupcu preporuku kod kupovine nije ni malo loša ideja. Naravno ukoliko je pravilno urađena. Nemojte gurati te preporuke kupcu pred nos. Pozicionirajte ih negde se strane sa diskretnim komentarom tipa “možda bi takođe bili zainteresovani za… ” . Ovo može uvećati vaš promet, ali takođe umanjiti broj odustajanja od kupovine. Ovo pre svega zato što kupci često nemaju vremena da pretražuju celu vašu internet prodavnicu da bi pronašli nešto što im treba, a nisu inicijalno planirali da kupe.
Zamislite da ste ubacili proizvode u korpu, dođete do dela za plaćanje, a onda se prisetite da bi mogli kupiti još neki proizvod. Pokušate se vratiti nazad na deo sa proizvodima, a onda shvatite da nema linka da se vratite nazad. Kupac će verovatno odustati jer nije siguran da će njegova dotadašnja kupovina biti sačuvana. Kako bi izbegli gubljenje kupaca, dodajte link nazad ka prodavnici i malu informaciu o tome da će proizvodi u korpi biti sačuvani. Idealno, imaćete i live chat na stranici za plaćanje koji omogućava kupcu da dobije instant odgovor na to i druga pitanja.
Jedna od najvažnijih stvari koje utiču da li će kupac ostaviti podatke o svojoj kartici na vašem sajtu je njegov osećaj da je sistem siguran. Dodavanje ikonica koje pokazuju sigurnosne sertifikate i podatke kao što je PCI DSS uveliko utiču na osećaj sigurnosti kupca.
Postavljanje fotografija proizvoda pored njegovog opisa vodi do lakše odluke da se određeni proizvod kupi.
Davanje kupcu većeg izbora načina plaćanja će često dovesti do većeg poverenja i komfornosti za kupca. Kupci često vole da plaćanje izvrše na određen način. Ukoliko im taj način ne ponudite, postoji velika šansa da će odustati.