Velika globalna penetracija Interneta iznedrila je sve veći broj tehnologija i web-edukovanih potrošača, što stvara nove velike mogućnosti, kako za proizvođače, tako i za krajnje kupce. Tokom protekle dekade, primena e-trgovine kod proizvođača i industrijskih distributera je evoluirala od običnog kanala komunikacije između kupaca i prodavaca, do kompletne kolaboracione platforme koja uklljučuje sve zainteresovane strane. Ovakva saradnja je direktno potencirana od strane preduzeća koja žele da povećaju svoju prodaju nudeći online preporuke i promocije određenih proizvoda, kao i od strane krajnjih kupaca koji zahtevaju bogatu, ali i personalizovanu ponudu, kakvu mogu pružiti samo internet prodavnice.

KRATAK OPIS EVOLUCIJE PRIMENE E-TRGOVINE U PROIZVODNJI

Sažetak članka o upravljanju automatizacijom, baziranom na Barometru Tržišne Industrije, studiji ThomasNet-a iz 2010:

„ Proizvodni sektor će izvesti Američku ekonomiju iz recesije, kroz primenu nekoliko strategija rasta. Glavni motori rasta su: prodaja novim industrijama, inovacije u razvoj novih proizvoda i usluga i korišćenje Interneta u cilju ubrzanja poslovanja. Od ukupno 1176 anketiranih, čak 71% se izjasnilo da strategija korišćenja interneta je značajna li najznačajnija. Ispostavlja se da je Internet postao centralna tačka u oporavku privrede.“

Tri godine kasnije, kako oporavak od recesije više nije bio glavna preokupacija proizvođača, već je to postao industrijski rast, Barometar Tržišne Industrije zaključuje:

„Jedno od glavnih otkrića studije je rastuća uloga web stranica u razvoju poslovanja. U 2013 godini, gotovo tri puta više proizvođača nego prethodne 2012 godine, tvrdi da njihove web straice imaju najveći uticaj u njihovom porastu poslovanja. Naime 2012 godine, anketirani su značaj web stranica stavljali u proseku na šesto mesto. „

 

Proizvođači su evidentno evaluirali tokom vremena i sa početne pozicije, kada su samo razmišljali o primeni e-trgovine u proizvodnji i primeni posebne internet strategije, došli na poziciju da vide značajan prostor u primeni interneta i e-trgovine kao načina za rast i sticanja novih poslova. Sve to samo za tri godine.

AGENDA ZA EFIKASNU PRIMENU E-TRGOVINE U PROIZVODNJI I INDUSTRIJSKOJ DISTRIBUCIJI

Efikasna e-trgovina leži u sposobnosti da se kupcu omogući prilagođeno i zanimljivo online iskustvo koje omogućava kupcu interakciju sa proizvođačem, a da se proizvođaču umanje administrativni troškovi, poveća prodaja i uveća lojalnost kupaca. Sve ovo se postiže na sledeće načine:

  • Uz minimalno angažovanje, osiguranje 100% tačne narudžbine za najkraće moguće vreme
  • Razumevanje specifičnih potreba i ponašanja kupaca u cilju slanja marketinških poruka koje će uticati na one koji donose odluke
  • Pružanje vrhunskog iskustva kupovine kroz primenu vodećih internet aplikacija i online sistema za kupovinu (kao što su Magento, Shopify, BigCommerce…).

U cilju postizanja navedenih ciljeva, industrijski proizvođači će morati da:

  • Agresivno usvajaju najbolju praksu iz B2C (Business to customer) i maloprodaje (zapamtite, čak i kod B2B Business to Business online prodaje, uvek su iza neki LJUDI iza scene koji donose odluke).
  • Ciljaju kupce kroz online promocije, preporuke (izjave i mišljenja kupaca) i poruke koje su prilagođene svakom pojedinačnom kupcu.
  • Povećaju prepoznatljivost brenda korišćenjem društvenih mreža i Content Marketinga (Sadržajni marketing)
  • Otvaraju nova tržišta i kanale kroz alternativne poslovne modele kao što je m-commerce (prodaja putem mobilnih telefona)

SEDAM GLAVNIH PREDNOSTI PRIMENE E-TRGOVINE ZA PROIZVOĐAČE I DISTRIBUTERE

  • Direktan pristup kupcima. Pored većih marži, imaćete bolju interakciju sa kupcima, što vam omogućava da učite od njih i unapredite svoj proizvod
  • Više potencijalnih kupaca. Veća arena donosi više prodajnih mogućnosti. Mada morate ostati svesni svojih postojećih distributera. Potencijalne probleme sa distributerima često možete zaobići tako što ćete svoje proizvode ponuditi drugim tržištima koji ne pretstavljaju konkurenciju vašoj postojećoj mreži.
  • Mogućnost inovacija. Interakcija i saradnja sa potpuno novim kupcima vam omogućava da ponovo analizirate postojeće proizvode u cilju njihovog unapređenja, da testirate svoje ideje za potpuno nove proizvode i uskladite ih sa onim što vaši kupci žele.
  • Skalabilnost. Efikasna primena e-trgovine u proizvodnji će omogućiti vašoj organizaciji da raste i prilagođava se potrebama tržišta i kupaca, kroz otvaranje novih prodajnih kanala i konstantno širenje na nove tržišne segmente.
  • Bolja efikasnost. Kroz integraciju sa ERP i drugim poslovnim sistemima, e-trgovina obezbeđuje povećanje efikasnosti. Kupci su u prilici da izvrše narudžbinu kad i gde to požele. Korisnička podrška se sada može fokusirati na stvarne potrebe kupaca, kao što je npr transparentna politika isporuke. Ovom integracijom se eliminiše potreba da zaposleni rade dupli posao kroz prikupljanje narudžbina i njihovo ponovno unošenje u posebnu aplikaciju. Ovo dalje smanjuje mogućnost za grešku i unapređuje proces isporuke proizvoda.
  • Poboljšana prepoznatljivost robne marke. Baš kao što e-trgovina pomaže proizvođačima i distributerima da pronađu potpuno nove kupce, tako im može pomoći i u poboljšanju prepoznatljivosti njihovog brenda na tržištu. Internet stranice koje se lako indeksiraju od strane pretraživača predstavlja jedan od najboljih načina da vaša stranica, pa tako i vaši proizvodi budu pronađeni na internetu, što drastično uvećava vašu prepoznatljivost na tržištu.
  • Analitika. Primena e-trgovine u proizvodnji pruža savršenu platformu organizaciji koja želi da pokrene sveobuhvatnu analitiku. Kroz e-trgovinu, proizvođači i distributeri mogu meriti i ocenjivati uspešnost marketinških kampanja, efikasnosti prodaje, proizvodnog miksa, obrta zaliha .. kao nikada do sada. Ove podatke možete koristiti da bi donosili bolje poslovne odluke i pozitivno uticali na krajnji rezultat.

Proizvodnja se ubrzano kreće ka multi-kanalnom modelu e-trgovine. Ovaj model integriše nekoliko kanala (npr. internet, štampani katalozi i agenti prodaje) u jedinstven sistem. Oni proizvođači koji postignu efikasnu primenu e-trgovine u proizvodnju imaće prednost u odnosu na one koji ostanu zakovani samo za tradicionalni model. Gledajući unapred, vodeći proizvođači će otiči i korak dalje i primeniti multi-kanalni koncept primenom tehnologije koja će omogućiti nesmetanu kupovinu i ispunjenje specifičnih zahteva kupaca kroz sve moguće kanale prodaje.

Preuzeto sa cerasis.com

Related Articles