Imati odličan e-commerce sajt, sa proizvodima vrhunskog kvaliteta i konkurentnim cenama, ne znači, nažalost da će i prodaja preko tog sajta biti jednako odlična. Kritičan element za svaku internet prodavnicu, to jest onaj koji najviše utiče na to da li će vaš kupac odustati od plaćanja i kupovine jeste iskustvo procesa plaćanja.
Takozvane „checkout“ stranice su sve one stranice koje kupac mora proći od trenutka kada je dodao proizvode u korpu i krenuo u plaćanje, do trenutka kada je plaćanje završio. Broj, jednostavnost i način prikazivanja tih stranica ima odlučujući uticaj na broj ostvarenih kupovina na vašoj prodavnici. Efektna procedura plaćanja je ona koja je jednostavna i intuitivna, a ne ona koja obeshrabruje, nervira kupca i koja ga motiviše da odustane od kupovine.
Sva istraživanja koja su sprovedena u poslednje vreme nedvosmisleno ukazuju na to da velika većina kupaca želi da vidi različite opcije plaćanja i žig/logo o bezbednosti. Uključivanje ova dva elementa mogu napraviti izuzetno veliki pozitivni uticaj na broj ostvarenih prodaja jer ih kupci instiktivno traže na stranici za plaćanje. Iz svog iskustva i iskustva naših klijenata vrlo lako možemo prepoznati da uključivanje opcija (i logotipa) kreditnih i debitnih kartica i sistema kao što je npr PayPal, Skrill i sličnih dovodi to toga da je pokriven najveći broj transakcija, što znači da veći broj ljudi može da izvrši plaćanje.
Iako možda zvuči komplikovano, zaista nije previše teško. Pogledajte ispod dobar primer kako mogu da se prikažu logotipi različitih metoda plaćanja, kao i da se emituje opšti utisak bezbednosti internet prodavnice.
Jedan od najpouzdanijih načina da iznervirate kupca je da mu tražite da se registruje (ili uloguje) pre nego mu dozvolite da plati. Samo zamislite da na kraju kupovine u vašoj prodavnici krenete ka kasi da platite, a tada vam kasirka kaže da pre nego što vam dozvoli da platite vašu robu, morate da popunite neki formular na kasi! Koliko nas bi ostavilo kolica na kasi i rešila da više nikada ne poseti tu prodavnicu? Da pogađamo ? Dobro iskustvo plaćanja mora biti brzo i jednostavno i bez bespotrebnih dodatnih koraka.
Toliko ima razloga da kupci izbegavaju registraciju da ih ne vredi ni nabrajati. Ali jedno je sigurno, većina kupaca će u slučaju obaveze registracije ne samo odustati od kupovine, već će biti toliko ljuta da se verovatno neće više vraćati u vašu prodavnicu, a glas o „lošoj internet prodavnici“ će se brzo proneti. To vam zaista ne treba. Ima mnogo pametnijih načina kako doći do podataka o kupcima. Svakako dozvolite kupcima da plate bez registracije, a podaci koje prikupite tokom procesa, kao što su obavezni podaci za isporuku robe (ime, adresa, telefon, email…) su već neka osnova. Ako bi kupcu koji u postupku plaćaja ponudili da na kraju „sačuvaju već upisane podatke“ kako bi sledeći put imali manje posla, većina bi to prihvatila. Dakle, dobićete podatke o kupcima bez da izgubite same kupce.
Najefikasnija procedura plaćanja je ona koja najbrže vodi do izvršenja i koja ne dozvoljava kupcu da se fokusira na neke druge stvari osim plaćanja. Uklonite sve elemente sajta koji nisu neophodni – na primer tokom procedure plaćanja možete ukloniti (ili uprostiti) zaglavlje i footer vaše stranice ili ukloniti sve slike i linkove koji se ne tiču samog plaćanja. Na taj način ćete usmeriti pažnju kupca samo na kompletiranje kupovine. Pogledajte ispod stranicu koja je pravi primer ovoga o čemu pričamo. Uklonjeni su linkovi, bespotrebni sadržaji, slike itd… jedino su uočljivi elementi koji su neophodni za završetak kupovine.
Verovatno ništa ne ubija procenat konverzije koliko obaveza popunjavanja formulara sa informacijama koje nisu neophodne za proces plaćanja. Internet kupac očekuje da proces bude brz i bez komplikacija, pa vas zato molimo da upravo tako izgledaju vaši formulari – kratki i brzi. U suprotnom se plašimo da možete očekivati veliki broj odustajanja od plaćanja.
Pogledajte dobar primer formulara koji je minimalan, jednostavan, a ipak sa nephodnim pomoćnim porukama i „progress barom“ koji pokazuje kupcu koliko je daleko od kraja kupovine.