U ovom članku ćemo pokušati da navedemo osnovne prednosti koje imaju učesnici u elektronskom poslovanju. Te prednosti mogu biti generalno kategorisane kroz prednosti za trgovce, kupce i društvo uopšte.
PREDNOSTI ZA TRGOVCA
- Kroz E-Commerce, uz minimalnu investiciju, organizacija može proširiti tržište kako u okviru države, tako i internacionalno. Poprilično jednostavno, organizacija može locirati veći broj kupaca, bolje snabdevače i pogodnije poslovne partnere širom sveta.
- Primenom digitalizacije E-Commerce pomaže organizacijama u smanjivanju troškova uspostavljanja procesa, distribucije, preuzimanja i upravljanja informacijama.
- E-commerce poboljšava ukupni imidž kompanije i povezanih brendova.
- Putem E-commerce organizacija svojim kupcima pruža bolju uslugu.
- E-Commerce pomaže da se pojednostave poslovni procesi, čineći ih bržim i efikasnijim.
- E-Commerce drastično smanjuje papirologiju.
- E-Commerce uvećava produktivnost same organizacije. Podržava boljim upravljanjem nabavkama u skladu sa potrebama kupaca.
PREDNOSTI ZA KUPCA
- Podrška i dostupnost 24časa dnevno, 7 dana nedeljno. Kupac može izvršiti kupovinu ili dobiti informaciju o proizvodu/usluzi u bilo koje doba dana ili noći, bez obzira gde se nalazio u datom trenutku.
- Obično putem E-Commerce kupac dobija više varijanti i bržu dostavu proizvoda.
- E-Commerce daje više opcija za poređenje i izbor jeftinijeg ili boljeg proizvoda.
- Kupac može dati svoj komentar ili pročitati komentare drugih kupaca o pojedinim proizvodima pre nego što se odluči za kupovinu.
- Pristupačnost informacija. Za samo nekoliko sekundi, kupac može pronaći detaljne relevantne podatke o proizvodu, umesto da čeka te podatke danima ili nedeljama.
- E-Commerce dovodi do povećane konkuretnosti trgovaca što rezultira time da trgovci nude značajne popuste internet kupcima.
PREDNOSTI ZA DRUŠTVO
- Kupci više ne moraju da putuju kako bi pronašli i kupili neki proizvod, što rezultira smanjivanjem saobraćajnih gužvi i zagađenja vazduha.
- E-Commerce pomaže kod smanjivanja cena proizvoda, tako da manje imućni kupci mogu lakše doći do proizvoda.
- E-Commerce omogućava bolju dostupnost proizvoda i usluga kupcima u ruralnim područjima, koji često do njih ne mogu doći na svojoj lokaciji.
- E-Commerce pomaže vladinom sektoru kroz bolju uslugu i smanjivanje troškova usluga iz oblasti javnog zdravlja, obrazovanja itd.