Mobilni e-commerce više ne predstavlja sekundarnu temu za e-trgovce. Naprotiv, M-Commerce samo što nije preuzeo apsolutni primat u internet kupovinama. U novembru prošle godine Digitalni Index je objavio da 49% svih poseta e-prodavnicama dolazi od korisnika pametnih telefona i tableta. U najrazvijenijim e-commerce zemljama plaćanja kroz mobilne uređaje je dostigle 45% svih e-commerce plaćanja. Slična je situacija u našem regionu. Neko je nedavno rekao da je priča o tome da moramo svoje internet prezentacije prilagoditi mobilnim uređajima, u stvari zastarela. Danas moramo pre svega voditi računa o tome kako naša stranica izgleda na mobilnom uređaju, a sekundarno o tome kako izgleda na računaru. Ovakav trend će biti nastavljen.
Svi e-trgovci koji vode računa o tome da njihov internet biznis bude uspešan, već znaju da put do uspešne e-prodavnice vodi kroz dobro iskustvo kupovine. Ovo je posebno primenjivo kod mobilnih plaćanja. Dobra interakcija vodi ka transakciji! Svako negativno iskustvo odvodi kupca daleko od vaše prodavnice, pravo kod vašeg konkurenta koji je investirao više vremena i resursa u kreiranje, testiranje i unapređenje dobrog iskustva kupovine.
Zanimljivo je i to da uporedu sa rastom kupovina kroz pametne telefone i tablete, raste i procenat odustajanja od kupovina. U januaru ove godine, Baymard Institut je napravio siže 33 različita e-commerce istraćivanja, gde je zaključeno da je broj odustajanja sada već preko 68%. Ovaj procenat raste već godinama to jest od prvog istraživanja koje je napravljeno pre četiri godine kada je broj odustajanja bio oko 65%. I ovo nije isključivo greška trgovaca. Jednostavno kupci se menjaju i postaju osetljivi čim osete da im se nešto ne sviđa na internet prodavnici. Zato je danas glavna tema koju pokušavaju da reše svi internet trgovci upravo ono što zovemo poboljšanjem iskustva kupovine.
Iskustvo koje su potvrdila mnoga istraživanja je da vođenje responsiv dizajna uvećava konverziju za 54%. Pre nešto manje od dve godine, 46% od top 500 e-trgovaca je koristilo HTML5. Ovaj procenat je od tada nastavio da raste.
Stvarno. Nemojte. Izbacite sve ono što može iznervirati kupca, koliko god je to moguće. Naravno povremeni saveti kupcima mogu biti i korisni, ako se dobro doziraju (na primer korišćenje inteligentnih sistema za preporuke proizvoda – „kupci koji su to kupili, kupili su i ovo drugo…“)
Najbolji primeri e-kupovine su oni koji konstantno rade na tome da uvere kupca da je on napravio dobru odluku kupovinom na toj internet prodavnici. Da, to je sasvim OK! Fokusirajte sav marketinški napor u tom pravcu.
Ali nemojte zanemariti mišljenje kupaca. Svedočenja i mišljenja drugih kupaca, kao i tekstovi na socijalnim mrežama koji govore o kvalitetu vaše e-prodavnice, usluga i robe koju prodajete imaju jako veliki uticaj na uspešnost i procenat konverzije. Mišljenje drugih vaših korisnika i kupaca mnogo znači onima koji još nisu imali prilike da sarađuju sa vama – više od bilo kakve reklame.