Mnogo se priča o uticaju takozvane milenijumske generacije (Generacija Y) na različite sfere društva, a posebno poslovanja. Koliko uticaja će milenijumska generacija imati, ili možda već ima, na način na koji će se razvijati i vršiti finansijske usluge? Nebrojeno članaka i novinskih stupaca je potrošeno na diskusiju o tome kako će ova, prva izvorno digitalna generacija, transformisati način na koji se kupuje i plaća. Ono što znamo je da imaju različita očekivanja, drugačije prioritete i drugačije ponašanje prilikom kupovine od svojih “starijih kolega”. Upravo je ovo tema kojoj ćemo pokušati da damo svoje mišljenje jer i sami osećamo pritisak koji nam stiže onog trenutka kada ova značajno drugačija generacija preuzme zastavicu.

Naravno, ono što je nama posebno interesantno je kako milenijalci i njihova očekivanja i prioriteti već danas mogu uticati i transformisati e-commerce. Procenjuje se da tehnički potkovani milenijalci skoro 2,5 puta lakše prihvataju novitete. Ali, treba voditi računa da oni jesu najbrži, ali svakako nisu jedini koji prihvataju novitete. Naime vrlo brzo, nakon njih, priključuje im se i ostatak društva. Zato je možda potrebno predefinisati diskusiju o tome šta očekuju milenijalci od e-trgovine, industrije plaćanja, bankarstva… kada oni postanu generacija koja vodi društvo,  i jednostavno prihvatiti da će već 2020 godine, ovo biti način kako će funkcionisati velika većina populacije.

Za dokaz ove tvrdnje ne morate ići daleko. Dovoljno je da pogledate Facebook. Ova društvena mreža možda jeste nastala i zaživela u koledžu, ali bilo je potrebno samo nekoliko godina da Facebook postane sveprisutna alatka za komunikaciju svih generacija. Brojke iz 2014. godine pokazuju nam da je danas najbrže rastuća populacija na ovoj mreži grupa od 55+ godina (80.4% od 2011 do 2014).

Dakle ako pretpostavimo da se ponašanje milenijalaca danas, može pretočiti u to kako će se starije generacije uskoro ponašati, kakve promene možemo očekivati u industriji plaćanja ?

Za početak, milenijalci (tipično definisano kao oni koji su rođeni 1980-1999) su velikom većinom svesniji onoga čime raspolažu, tako da uglavnom više vole debitne nego kreditne kartice. Skoro dve trećine njih (62%) će vrlo lako odlučiti da registruju svoju karticu na sajtu trgovca, kako sledeći put ne bi trošili vreme na unos i tako ubrzali plaćanja. Njih 45% je potpuno komforno sa idejom o povezivanju plaćanja na sat ili narukvicu. Isti procenat njih (preko 80%) bi više volelo da plaćanje izvrši mobilnim telefonom nego gotovinom.

Implikacije ovih brojki su poprilično jasne. Sve ovo govori o potrebi za kompletnim omni-kanalnim rešenjima (mogućnosti plaćanja kroz sve kanale). Ali takođe je veoma vidljivo da će tri-četvrtine svih kupaca, ali i 81% milenijalaca, odustati od online kupovine ukoliko je mobilni sajt spor ili ukoliko se mobilna aplikacija sruši.

Standardi online kupovine koje očekuju kupci su sve viši, a najviša očekivanja ima upravo ona grupa koja najviše i troši. Povrh ovoga, milenijalci koj su rođeni u vreme weba imaju još viša očekivanja, posebno kada govorimo o personalizovanju iskustva online kupovine. Oni žele da im se omogući da plate na jednostavan način i to na onaj koji oni misle da je najoptimalniji.

E-Trgovci ne moraju da previše istražuju. Današnji zahtevi i očekivanja milenijalaca su upravo pravac koji oni trebaju da izaberu kako bi bili spremni da svim kupcima ponude u narednih 3-5 godina. Do 2020 godine krilatica “milenijalci” će nestati i svi oni koji učestvuju u e-trgovini će jednostavno biti fokusirani na to da kupcima svih uzrasta omoguće kupovinu i plaćanje na način koji kupci žele i kroz uređaje (ili način) koje kupci izaberu.

Kontaktirajte nas. Rado ćemo sa vama porazgovati o tome kako naša mobularna (i globalna) Payment Gateway rešenja mogu biti prilagođena specifičnim potrebama vas i vaših kupaca, kako današnjih, tako i onih koja nam dolaze u skoroj budućnosti.

Related Articles