Kao završna faza u razvoju proizvoda, marketinga i prodaje, process plaćanja ima izuzetno veliki uticaj na očekivane prihode. Ovo je i logično jer tek samom prodajom i naplatom mi verifikujemo kvalitet do tada izvršenih aktivnosti. Efikasni procesi, sa svojim pratećim visokim stopama konverzije, su zaduženi za realizaciju većine prodajnog potencijala koji trgovac generiše. Nasuprot tome, neefikasni procesi, ne uspevaju da privedu kraju mnoge potencijalne prodaje koje obavljaju. Tako se može desiti da ako trgovci ne obraćaju pažnju na svoje procese plaćanja i stopu konverzije, mogu načiniti ozbiljan propust koji ih može koštati izgubljenih prodaja.

Dostizanje visoke stope konverzije se bazira na tri osnovne pretpostavke: 1) strategiji zasnovanoj na lokalnim uslovima i realnostima tržišta, 2) primeni alata za efikasno sprovođenje prodajne strategije, i 3) sposobnosti da se konstantno prati stopa konvezije i vrše podešavanja po potrebi.

Razvijanje odgovarajuće strategije obično zahteva informacije od stručnjaka koji poznaju zemlju ili region u koje trgovci ulaze, jer ono što funkcioniše na tržištu na kome trgovac posluje možda ne funkcioniše na drugom tržištu. Alati koji stoje na raspolaganju trgovcu su mnogobrojni: stotine alternativnih načina plaćanja, mogućnost da se automatski prilagođavaju opcije plaćanja i procesi za registrovanje lokacije kupaca, sofisticirani alati za prevenciju od prevera, i još mnogo toga. Procesom dubinske analitike, uz nadzor stručnjaka za plaćanje, ovi alati mogu biti podešeni da konstantno poboljšavaju stopu konverzije.

Ovo nastojanje da se stalno poboljšava stopa konverzije predstavlja kamen temeljac odgovarajuće strategije. Brojni alati za poboljšanje konverzije koji se mogu pronaći na tržištu mogu biti komplikovani za efikasnu upotrebu. Zbog toga je jako važno da postoje prave smernice za njihovo konfigurisanje. Iskustvo koje finansijske kompanije i institucije imaju vezano za elektronsku trgovinu omogućava im da pomognu svojim klijentima, trgovcima da osmisle konkretne i efikasne strategije, bez obzira na kom tržištu trgovac prodavao svoju robu.

Dostizanje stope konverzije od 100% je naravno nerealan cilj, jer uvek će biti onih kupaca koji pokušavaju da izvrše prevaru, pa samim time ta plaćanja treba blokirati, odnosno onemogućiti. Takođe će uvek biti momenata gde kupac u poslednjem trenutku promeni mišljenje i odustane od kupovine. Ipak, svaki potez koji nas približava toj stopi od 100%, čak i postepeno, donosi dodatni prihod za trgovca. Zbog toga je samo nastojanje da se postigne ta nedostižna stopa konverzije od 100% ipak vredan i značajan cilj. Uvek treba težiti održavanju visoke stope konverzije, ako je moguće, uz asistenciju eksperata iz oblasti elektronske trgovine, sve u cilju postizanja boljeg rezultata poslovanja.

Related Articles