Izbor odgovarajuće “šoping kart” platforme za internet prodavnicu je komplikovano pitanje za većinu onih koji po prvi put započinju svoj internet biznis. Zato, u najvećem broju slučajeva, odluku o izboru platforme internet trgovci nastoje da odlože što je duže moguće. Dakle, koja je najbolja šoping karta za vašu internet prodavnicu? U ovom tekstu ćemo pokušati da istražimo to pitanje i da pomognemo svim internet trgovcima koji imaju upravo ovu dilemu. Prikupili smo sve dostupne informacije o najpopularnijim platformama i, na osnovu toga kreirali “za i protiv” listu. Ali, pre same liste, moramo prvo razumeti osnovne elemente modernih šoping karti.

Vrste šoping karti

A) Hostovane šoping karte. Jednostavne i lake za implementaciju i korišćenje. Istovremeno, ograničene u funkcionalnostima jer ih hostuje firma koja je napravila i održava šoping kartu. Preporučuju za početnike u internet trgovini. Usled različitih ograničenja, može se desiti da trgovac neće moći u potpunosti da prilagodi prodavnicu svim svojim željama i preferencijama. Trošak koji je povezan sa ovakvim rešenjima je obično mesečna naknada, koja pored korišćenja softvera, uključuje hosting i elemente bezbednosti (SSL).

B)Platforme koje hostuje trgovac. Ovo su rešenja tzv “otvorenog koda”. Mogu se besplatno preuzeti i koristiti. Ali, za razliku od hostovanih rešenja, ovde trgovac mora sam voditi računa o hostingu i kupovati sopstveni SSL sertifikat. Povrh toga, upravljanje ovakvim šoping kartama može biti komplikovanije u poređenju sa hostovanim rešenjima. Održavanje sajta, kao i promene su u potpunosti pod kontrolom trgovca. Značajna prednost ovakvih rešenja je što trgovac, uz pomoć programera, može pristupiti svakoj liniji koda i prilagoditi prodavnicu bilo kakvim specifičnim potrebama i željama. Dodatno, uz ovakva rešenja su na raspolaganju hiljade dodataka (plugin, module, extensions) i mustri (tema, templejta) koje se mogu nabaviti besplatno ili kupiti.

Najpopularnije Platforme

 WooCommerce WOOCOMMERCE – ( platforma koju hostuje trgovac ) Popularni “Woo” je u stvari, modul u vlasništvu WordPress-a. Woo je najpoznatiji po svojim pluginovima i idealan je za manje i srednje trgovce kojima je potrebna online prodavnica za prodaju manjeg broja proizvoda i usluga.

  • Za: Besplatno i jednostavno za instalaciju. Sa neograničenim opcijama prilagođavanja i velikim brojem dostupnih proširenja. A najveća prednost je to što u svetu postoje, milioni pojedinaca koji rade na ovoj platformi tako da je pomoć moguće dobiti relativno lako. Dakle, ako već imate WordPress sajt, sve što treba da uradite je da instalirate besplatan WooCommerce i zatim pristupite hiljadama dostupnih vizuelnih šablona i modula. Prednost je i u tome što ovakva internet prodavnica može koristiti i sve WordPress funkconalnosti (npr. Blog).
  • Protiv: Kao jedna od najpopularnijih platformi, WordPress je i najnapadanija od strane hakera. Zato je neophodno voditi računa i redovno ažurirati nove dostupne verzije sistema. Veliki broj dostupnih pluginova takođe često dovodi do neoptimalnog korišćenja, što dalje vodi u usporenje prodavnice. Naše mišljenje je da ovakvo rešenje iziskuje da trgovac angažuje osobu koja je zadužena da vodi računa o platformi.

OpenCart OPENCART – ( platforma koju hostuje trgovac ) Jedna od platformi čiji je značaj i broj korisnika u konstantnom porastu.

  • Za: Poseduje verovatno najbolje pregledan i najjednostavniji korisnički interfejs. Sve podrazumevane teme sadrže pristojan skup funkcionalnosti. Pored toga, podešavanja se jednostavno menjaju i prilagođavaju. Ima veliki broj integrisanih modula za isporuke i plaćanja.
  • Protiv: Ograničen broj dodatnih funkcionalnosti. Ograničena prilagodljivost. Poznati su problemi sa SEO-m. Nije najpogodnije rešenje za velike internet prodavnice.

MAGENTO – ( platforma koju hostuje trgovac ) Ovo je verovatno najbolje rešenje za velike internet prodavnice. Rezultat je dugogodišnjeg iskustva u oblasti internet trgovine.

  • Za: Jedna od najnaprednijih platformi. Nudi funkcije za podršku klijentima. Postojanje marketplace za ekstenzije na kojem korisnici mogu pronaći veliki broj alata, ekstenzija, šablona itd. Velika prednost je, kao i kod WooCommerce-a u tome što na platformi radi veliki broj programera, odnosno vlada zdrava konkurencija.
  • Protiv: Administrativni interfejs nije uvek lak za korišćenje i potrebno je navići se na njega. Ali verujemo da je najveći problem kod Magenta njegova “sporost”. Naravno, ovu “sporost” je  relativno lako rešiti ozbiljnijim hosting paketom što performanse prodavnice dovodi na zadovoljavajući nivo.

SHOPIFY – ( hostovana platforma ) – Sigurno najpopularnije rešenje ove kategorije predstavlja Shopify sa preko 100.000 online prodavnica. Idealan je za male i srednje internet prodavnice. Inače, Shopify predstavlja omiljenu platformu tzv “dropshipping” trgovaca).

  • Za: Platforma je izuzetno jednostavna za podešavanja sa izborom dobro dizajniranih šablona. Uključuje iOS aplikaciju za održavanje internet prodavnice, upravljanje zalihama, porudžbinama i kontaktiranja kupaca.
  • Protiv: Ovo nije najjeftinije rešenje. Kako raste broj prodaja, mesečna cena njegovog korišćenja postaje sve skuplja. Izbor podržanih Payment Gateway-a je ograničen, a za korišćenje nekih, neophodno je i da se koristi posrednik u integraciji, što dovodi do još dodatnih troškova. Trgovac ima ograničenu kontrolu izgleda checkout procesa.

BIG COMMERCE – ( hostovana platforma ) – Platforma koju između ostalog koriste CNN, The Food Network, ABC News, GQ i druge.

  • Za: Integriše se na eBay, Facebook, Shopzillu i PriceGrabber. Omogućava prihvatanje plaćanje preko raznih Payment Gateway-a, uključujući i PayPal i Google Checkout. Platforma nudi kompletan paket koji uključuje šoping kartu, kataloge proizvoda, payment gateway, marketinške alate, i prodavnicu optimizovanu sa mobilne uređaje. Korisnički interfejs admin panela izgleda pregledno i jednostavno za korišćenje.
  • Protiv: Na početku korišćenja platforma je znatno jeftinija, a zatim se povećavaju naknade tokom vremena. Platforma je prilično prilagodljiva, ali bez potpune kontrole i nema najbolji korisnički servis.

Zaključak…

Koju god platformu da izaberete, ona ne može da zadovolji sve vaše potrebe i želje. Zato predlažemo da se usresredite se na svoje prioritete i izaberite platformu koja može da odgovori na bar 75% vaših zahteva. Razmislite o budžetu i odvojite malo vremena za analizu dostupnih platformi i njihovog poklapanja sa vašim specifičnim zahtevima. Tek nakon toga donesite konačnu odluku. I najvažnije, pokušajte da prvo odredite šta vaša internet prodavnica treba i može da dobije od šoping karte. Pogledajte demo verzije onih platformi koje su vam u užem izboru, Postavljajte pitanja i testirajte pre nego ih primenite na svojoj internet prodavnici.

Ključni faktori koje treba razmotriti pre donošenja konačne odluke

Zašto pravite internet prodavnicu? Da li želite da prodajete manji broj artikala ili se nadate da ćete napraviti ogroman internet supermarket? Da li je šoping karta jednostavna za instaliranje i postavljanje i korišćenje? Da li je i koliko prilagodljiva? Da li ima ugrađenu SEO funkcionalnost? Da li može da se koristi u više valuta i više jezika? Da li je kompatibilna sa odgovarajučim bankama i payment gateway sistemima? Da li platforma daje uslugu podrške i održavanja? Koje metode plaćanja podržava? Da li postoje neka ograničenja transakcija (po vrsti, broju i sl)?

Konačno, uspeh vaše internet prodavnice zavisi i od toga da li su vam na raspolaganju odgovarajući alati. Ovo uključuje odgovarajuću šoping kartu i pouzdani payment gateway. Jeste li doneli odluku? Koju vi šoping kartu birate?

Related Articles