Izbor odgovarajuće “šoping kart” platforme za internet prodavnicu je komplikovano pitanje za većinu onih koji po prvi put započinju svoj internet biznis. Zato, u najvećem broju slučajeva, odluku o izboru platforme internet trgovci nastoje da odlože što je duže moguće. Dakle, koja je najbolja šoping karta za vašu internet prodavnicu? U ovom tekstu ćemo pokušati da istražimo to pitanje i da pomognemo svim internet trgovcima koji imaju upravo ovu dilemu. Prikupili smo sve dostupne informacije o najpopularnijim platformama i, na osnovu toga kreirali “za i protiv” listu. Ali, pre same liste, moramo prvo razumeti osnovne elemente modernih šoping karti.
A) Hostovane šoping karte. Jednostavne i lake za implementaciju i korišćenje. Istovremeno, ograničene u funkcionalnostima jer ih hostuje firma koja je napravila i održava šoping kartu. Preporučuju za početnike u internet trgovini. Usled različitih ograničenja, može se desiti da trgovac neće moći u potpunosti da prilagodi prodavnicu svim svojim željama i preferencijama. Trošak koji je povezan sa ovakvim rešenjima je obično mesečna naknada, koja pored korišćenja softvera, uključuje hosting i elemente bezbednosti (SSL).
B)Platforme koje hostuje trgovac. Ovo su rešenja tzv “otvorenog koda”. Mogu se besplatno preuzeti i koristiti. Ali, za razliku od hostovanih rešenja, ovde trgovac mora sam voditi računa o hostingu i kupovati sopstveni SSL sertifikat. Povrh toga, upravljanje ovakvim šoping kartama može biti komplikovanije u poređenju sa hostovanim rešenjima. Održavanje sajta, kao i promene su u potpunosti pod kontrolom trgovca. Značajna prednost ovakvih rešenja je što trgovac, uz pomoć programera, može pristupiti svakoj liniji koda i prilagoditi prodavnicu bilo kakvim specifičnim potrebama i željama. Dodatno, uz ovakva rešenja su na raspolaganju hiljade dodataka (plugin, module, extensions) i mustri (tema, templejta) koje se mogu nabaviti besplatno ili kupiti.
WOOCOMMERCE – ( platforma koju hostuje trgovac ) Popularni “Woo” je u stvari, modul u vlasništvu WordPress-a. Woo je najpoznatiji po svojim pluginovima i idealan je za manje i srednje trgovce kojima je potrebna online prodavnica za prodaju manjeg broja proizvoda i usluga.
OPENCART – ( platforma koju hostuje trgovac ) Jedna od platformi čiji je značaj i broj korisnika u konstantnom porastu.
MAGENTO – ( platforma koju hostuje trgovac ) Ovo je verovatno najbolje rešenje za velike internet prodavnice. Rezultat je dugogodišnjeg iskustva u oblasti internet trgovine.
SHOPIFY – ( hostovana platforma ) – Sigurno najpopularnije rešenje ove kategorije predstavlja Shopify sa preko 100.000 online prodavnica. Idealan je za male i srednje internet prodavnice. Inače, Shopify predstavlja omiljenu platformu tzv “dropshipping” trgovaca).
BIG COMMERCE – ( hostovana platforma ) – Platforma koju između ostalog koriste CNN, The Food Network, ABC News, GQ i druge.
Koju god platformu da izaberete, ona ne može da zadovolji sve vaše potrebe i želje. Zato predlažemo da se usresredite se na svoje prioritete i izaberite platformu koja može da odgovori na bar 75% vaših zahteva. Razmislite o budžetu i odvojite malo vremena za analizu dostupnih platformi i njihovog poklapanja sa vašim specifičnim zahtevima. Tek nakon toga donesite konačnu odluku. I najvažnije, pokušajte da prvo odredite šta vaša internet prodavnica treba i može da dobije od šoping karte. Pogledajte demo verzije onih platformi koje su vam u užem izboru, Postavljajte pitanja i testirajte pre nego ih primenite na svojoj internet prodavnici.
Zašto pravite internet prodavnicu? Da li želite da prodajete manji broj artikala ili se nadate da ćete napraviti ogroman internet supermarket? Da li je šoping karta jednostavna za instaliranje i postavljanje i korišćenje? Da li je i koliko prilagodljiva? Da li ima ugrađenu SEO funkcionalnost? Da li može da se koristi u više valuta i više jezika? Da li je kompatibilna sa odgovarajučim bankama i payment gateway sistemima? Da li platforma daje uslugu podrške i održavanja? Koje metode plaćanja podržava? Da li postoje neka ograničenja transakcija (po vrsti, broju i sl)?
Konačno, uspeh vaše internet prodavnice zavisi i od toga da li su vam na raspolaganju odgovarajući alati. Ovo uključuje odgovarajuću šoping kartu i pouzdani payment gateway. Jeste li doneli odluku? Koju vi šoping kartu birate?